Op maandag 15 april aanstaande om 19.30 organiseren we een Duitse Kneipenquiz. Speciaal voor medewerkers uit de horeca en retail in Dokkum. Zie hiernaast de oproep van Sake van Hotel de Posthoorn, waar de quiz plaats gaat vinden. In vijf rondes – met leuke prijzen! – gaan we op zoek naar jou kennis van het Duits en van Duitsland. 

Er zijn dus leuke prijzen te winnen, ook eentje voor de meest originele teamnaam :). Je kunt je onderaan deze pagina opgeven, maar wacht niet te lang. Want VOL is ook echt VOL! 

P.S. Deelname is gratis en het eerste drankje krijg je van ons! 

Het project

Het project ‘de Duitse toerist naar Dokkum’ is een samenwerking tussen Stichting Promotie Dokkum en Ondernemersvereniging Dokkum. Dankzij een subsidie vanuit de versnellingsagenda Noardeast-Fryslân is een plan gemaakt dat wordt uitgevoerd door het contentteam van Stichting Promotie Dokkum. Naast de vertaalservice en taalcursus volgt er onder andere een online campagne, wordt deze website naar het Duits vertaald en wordt er een persreis voor journalisten, influencers en bloggers uit Duitsland georganiseerd. Ook zijn er ideeën voor het deelnemen aan bijvoorbeeld deelname aan beurzen in Duitsland, maar die moeten nog verder worden uitgewerkt. 

De Duitse toerist is een belangrijke bezoeker voor het toerisme in Dokkum. Hoewel we jaarlijks op veel Duitse toeristen mogen rekenen, is het aantal wel drastisch gedaald sinds 2016. Van 2016 tot 2019 groeide het aantal overnachtingen van Duitse toeristen in Friesland van bijna 993.000 naar bijna 1,3 miljoen. In 2021 waren dat er – door de coronapandemie – nog maar 477.000. Een marketingcampagne moet weer meer Duitse toeristen naar Dokkum trekken én ze hier een gastvrij welkom bieden. Daar varen de toeristische sector, Dokkumer detailhandel en dagrecreatie wel bij. De Duitse bezoeker besteedt namelijk ruim twee keer zoveel (440 euro) dan de Nederlandse toerist (185 euro). Op deze pagina vind je meer informatie over het project en hoe je deel kunt nemen.

Geef je nu op!